Aktualnie znajdujesz się: Strona główna / Artykuły / Bezsenność w ciąży

Bezsenność w ciąży

Dodano: 2012-11-12 00:00:00
Wyświetleń:
Średnia ocena: 0,00 (wszystkich głosów: 0)

Ciąża to okres przygotowywania się na przyjęcie dziecka, jak również jego szybki rozwój. Ciąża to okres w życiu kobiety kiedy skupia się ona tylko na sobie i rozwijającym się w niej dziecku. Czas to szczególny, nie pozbawiony jednak cieni. W tym okresie ujawniają się wszelkie niedomagania organizmu. Ciąża bowiem to duży wysiłek dla organizmu. Dlatego też ujawnia wszelkie choroby i dolegliwości, z którymi wcześniej się nie borykałyśmy.

Jednym z problemów w ciąży są kłopoty ze snem. Odczuwalne najboleśniej zazwyczaj w pierwszym i trzecim trymestrze ciąży. W drugim ustępują lub występują w mniejszym nasileniu.

W pierwszym trymestrze ciąży paradoksalnie śpimy częściej i dłużej, co jednak nie przekłada się na jego jakość. Wzrastający poziom progesteronu powoduje, że częściej odczuwamy senność. Przebieg spokojnego snu zakłóca nam częste oddawanie moczu, czy też ból piersi. Zaleca się kobietom spanie na lewym boku. Taka pozycja poprawia jakość snu, ułatwia przepływy krwi, pozwalam na lepsze dotlenianie płodu, pomaga w walce z opuchlizną jak również wpływa pozytywnie na pracę nerek i wątroby. Nie zaleca się spania w pozycji na na brzuchu.

Kiedy następuje drugi trymestr uznawany za kobiety za najprzyjemniejszy czas ciąży poziom hormonów zmienia się lecz mniej drastycznie. Zdecydowana część kobiet odczuwa duż poprawę w jakości snu co wcale nie oznacza też, iż śpimy równie komfortowo jak przed zajściem w ciąże.

Trzeci trymestr to czas najtrudniejszy. Kobiety często czują się zmęczone i zniechęcone. Doskwiera im przysłowiowy „wygląd wieloryba”. Wszelkie zmiany w organizmie przebiegają bardzo dynamicznie, co przekłada się na samopoczucie i komfort snu. Powracają problemy z częstym oddawaniem moczu, bóle pleców i nóg, częste skurcze. Dręczą nas częściej złe sny wynikające z lęków o dziecko i zmianę naszej sytuacji życiowej.

Aby chodź trochę sobie pomóc warto:

  • zadbać o właściwa dietę (jeść częściej ale mniejsze porcje)

  • spożywać więcej płynów ale ograniczyć je porą późno popołudniową

  • zadbać o odpowiednią porcję potasu i magnezu co zapobiega skurczom

  • częściej niż dotychczas korzystać z technik relaksacyjnych

  • unikać stresu

  • myśleć pozytywnie.

Problemy ze snem powinny ustąpić po okresie porodu kiedy to już będziemy czuły się pewniej, poziom hormonów powróci do normy a nasze życie się od nowa usystematyzuje.

Podziel się!
Oceń artykuł
InspiroCMS © 2010. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Zgłoś błąd